ICC is going to conduct another Funding Talk Session at UTM KL for those who are seeking for more grants for their product developments and commercialization needs
Please join our event on:
Date: 19 May 2015 (Tuesday)
Time: 9.00am – 1.00pm
Venue: Bilik Ilmuan 1, Menara Razak, UTM KL
AGENDA:
9.00am – 10.00am: High Impact Program 2 (HIP2) By Platcom Ventures Sdn Bhd
10.00am – 11.00am: CIP500 & UCIP150 By Cradle Fund Sdn Bhd
11.00am – 12.00pm: Global Cleantech Innovation Programme (GCIP) By MIGHT
12.00pm – 12.30pm: Q&A
12.30pm: Lunch
Please don’t hesitate to register your name/contact to azlin@icc.utm.my as seats are limited to 70 attendees only.
-ENDS-
PROJEK “FLAGSHIP” INDUSTRI DAN KOMUNITI
Sukacita dimaklumkan bahawa permohonan Projek “Flagship” Industri dan Komuniti telah dibuka dan permohonan perlulah mematuhi syarat-syarat berikut:-
1. Setiap IPTA hendaklah menghantar dua (2) permohonan “Flagship” Industri dan satu (1) permohonan “Flagship” Komuniti.
2. Projek-projek yang dipohon perlulah berdasarkan kepada 9 Sektor Keutamaan Negara (9 National Priority Areas) seperti yang disenaraikan berikut:-
Bio Diversity
Water Security
Transportation and Urbanisation
Plantation Crops and Commodities
Medical and Healthcare
Food Security
Environment and Climate Change
Energy Security
Cyber Security
3. Permohonan mestilah menggunakan borang permohonan terkini (versi 5.0) yang disertakan bersama emel ini.
4. Borang yang telah lengkap hendaklah sampai ke sekretariat KTP sebelum atau pada 12 Jun 2015.
Muat turun file Flagship Industri: https://www.dropbox.com/s/rreigt4fcirgw65/KTP%20FLAGSHIP%20INDUSTRY%20APPLICATION%20FORM%205.0%20VERSION.docx?dl=0
Muat turun file Flagship Komuniti: https://www.dropbox.com/s/celw0euc0gn538j/KTP%20FLAGSHIP%20COMMUNITY%20APPLICATION%20FORM%205.0%20VERSION.docx?dl=0
Segala perhatian dan kerjasama didahului dengan ucapan terima kasih.
Untuk maklumat lanjut sila hubungi:
Sekretariat “Knowledge Transfer Programme” – (KTP)
Kementerian Pendidikan Malaysia
Suite 125, Kompleks EUREKA
Universiti Sains Malaysia
11800 Pulau Pinang
Tel: 04-653 2746
Faks: 04-657 5444
-ENDS-
JEMPUTAN CADANGAN PENYELESAIAN PERMASALAHAN BARU WORKSHOP DEMAND DRIVEN INNOVATION PROJECT BY PPRN – MEI 2015
Program Demand-Driven Innovation Project bertujuan mewujudkan knowledge friendly ecosystem di mana pihak industri dihubungkan dengan IPT dan Institusi penyelidikan. Usaha ini masih berterusan bagi tahun 2015 dan PPRN masih menerima permasalahan teknologi yang baru daripada industri untuk cadangan penyelesaian. Semua penyelidik dijemput untuk menyertai cadangan penyelesaian permasalahan teknologi yang baru ini dan menghadiri Workshop Demand-Driven Innovation Project by Public Private Research Network yang akan diadakan pada ketetapan seperti berikut :-
Tarikh : 25 Mei 2015 (Isnin)
Masa : 8.30 pagi hingga 5.00 petang
Tempat : Bilik Mesyuarat Al- Baitar 1 & 2
Unit Keusahawanan
Kementerian Pendidikan Malaysia
(Sektor Pengajian Tinggi)
Aras 13, No.2, Menara 2
Jalan P5/6 Presint 5
62200 WP Putrajaya
Agenda : Rujuk tentatif jadual
Sehubungan itu, bersama-sama ini dikemukakan senarai permasalahan teknologi yang baru dan dikemaskini.
Sila klik di pautan berikut untuk memuat turun senarai permasalahan teknikal oleh pihak Industri, dan template kertas cadangan :-
Bagi penyelidik yang berminat untuk menyertai bengkel, sila maklumkan kehadiran anda dengan miengisi Registration of Interest (Lampiran A2) dan maklumakan kepada sekretariat selewat-lewatnya 22 Mei 2015 (Jumaat) melalui emel :- pprn@moe.gov.my atau faks : 03-8870 6900
-ENDS-
NEW INVITATION…
Seeking for more grants for your product developments and commercialization?
Please join our next ICC Funding Talk according to below:
Date: 19 May 2015 (Tuesday)
Time: 9.00am – 1.00pm
Venue: Bilik Ilmuan 1, Menara Razak
Talks:
9.15am – 10.15am: High Impact Program 2 (HIP2) By Platcom Ventures Sdn Bhd
10.15am – 11.15am: CIP500 & UCIP150 By Cradle Fund Sdn Bhd
11.15am – 12.15pm: Global Cleantech Innovation Programme (GCIP) By MIGHT
12.15pm: Lunch
Please kindly register your participation to azlin@icc.utm.my asap.. Seat are limited!
Don’t hesitate to call me if you have any inquiries regarding this event
See you there!
Best regards,
Azlin Binti Abd Jamil
Innovation Incubation Unit
Innovation and Commercialization Centre,
Industry Centre, Technovation Park,
Universiti Teknologi Malaysia (UTM)
81310 Johor Bahru, Johor, Malaysia
Tel (HP): +6019 7769000
Fax: +607 5576904
E-mail: azlin@icc.utm.my / azlinjamil@utm.my
Site: http://www.icc.utm.my
Tel (O): +607 5591500 / ext. 1584
-ENDS-
Greetings from CREST!
We are pleased to inform you that CREST will be organizing our inaugural Industry-Academia Forum which is scheduled to be held on 25th March 2015 (Wednesday). Industry-Academia Forum is a platform for CREST industry partners to share with academia on the current technology trends and needs, interest research and technology domain area, research expertise needed and identify potential researchers from universities whom are interested to collaborate in the particular area.
We appreciated your partnership, support and collaboration with CREST and its industry partners through the initiated programs in Phase 1 (2012-2014) of our journey. In our effort to have more concerted effort in establishing and developing a vibrant world class E&E ecosystem, we would like to invite you to be one of the participants for the inaugural Industry-Academia Forum 2015, where we unveil the Phase 2 (2015-2017) of our next phase research focus and roadmap.
The objectives of the forum are as follows:
1. To share the key clusters and domain areas for research collaboration that are important for the E&E industry.
2. To identify university researchers who would be interested to collaborate in relevant clusters and technology domain areas.
3. To develop high level technology and research roadmap for the key clusters.
4. To propose a framework to ascertain continuity in collaboration in research and technology development between industry partners and university (local & international) in relevant cluster and domain areas.
The targeted audiences for the forum are the industry partners and academia such as the:
Industry:
Management and technology leaders from industry to share the opportunities in key cluster and technology domain areas.
University:
1. Head of Research Management Centre
2. Head of Department (related to Electrical & Electronics sector – i.e. Electrical and Electronics, Computer Engineering & Science, Sciences – Physics & Chemistry, Materials/Polymer/Chemical Engineering, Mechanical/Mechatronic/Manufacturing Engineering but not limited to these disciplines)
3. Industry Centre of Excellence (iCoE) & Centre of Excellence lead
4. Researchers in relevant technology domain areas
Prior to the event, we would greatly appreciate if you could fill in the following forms (item #1 and #2 below). This will help us to identify who you are, your expertise and in which group we could assign you during the forum. Kindly revert to us the completed document latest by 4th March 2015 (Wednesday).
1) Researcher Profile Template – kindly fill in HERE
2) Attachment #1: Research Interests Template
3) Attachment #2 is the descriptions of all domain areas for your point of reference and guideline to fill in attachment #1
Program details will be sent to you soon. For further information or clarification, please do not hesitate to contact me at below number/email.
**Please note that due to capacity limitation, we can only allocate 6 seats per university. Additional registration requests will be kept on awaiting list. If you are on our waiting list, we will inform you as soon as we are able to allocate a seat to you. Kindly RSVP your attendance to naja@crest.my or tazura@crest.my by 18th March 2015 (Wednesday). Thank you.
Best regards,
Naja Binti Mohammad
R&D Talent Development
d.+604 652 0020
t. +604 652 0088
m. +017 486 0776
Facebook: CREST R&D Talent Development
CREST
sains@usm
Block C, Ground Floor, 10 Persiaran Bukit Jambul
11900 Bayan Lepas, Pulau Pinang
www.crest.my
-ENDS-
Workshop Demand-Driven Innovation Project by Public-Private Research Network (PPRN) (17th – 20th November 2014)
Para penyelidik yang telah mendaftarkan nama dengan RMC sebelum 7 Nov 2014, YBhg Prof/Prof Madya/ Dr dikehendaki untuk menghadiri sesi-sesi pembentangan dalam workshop pada 17 – 20 November 2014 di Universiti Teknologi Malaysia, Jalan Semarak Kuala Lumpur. Jadual pembentangan adalah seperti dalam Lampiran A.
3. Kepada para penyelidik lain yang belum mendaftar ataupun belum mengemukakan kertas projek tetapi berminat untuk menyertai, amatlah dialu-alukan untuk menghadiri mana-mana sesi pembentangan oleh pihak industri seperti yang telah dijadualkan. Sila lihat Lampiran B untuk mendapatkan senarai permasalahan dari pihak industri yang terlibat beserta tarikh, masa dan tempat bagi sesi pembentangan berkenaan. Sekiranya berminat, sila isikan nama, nombor untuk dihubungi, dan sesi pembentangan yang akan dihadiri, ke dalam excel sheet Lampiran C, dan emelkan semula kepada pihak RMC selewat-lewatnya 16 November 2014.
Sila klik link berikut untuk muat turun lampiran : https://www.dropbox.com/sh/55lub29cd2miexl/AAAJscPimxDXYiTFf2SEH9mua?dl=0
Khairilanuar Mohd Hanim
Science Officer
Research Management Centre
Universiti Teknologi Malaysia
81310 UTM Skudai,
Johor, Malaysia
Office:07-5537870 | Mobile: 60137028814
Primary Email: khairilanuarmh@utm.my | Secondary Email: khairilanuarmh@gmail.com
-ENDS-
TECHNOLOGY TRANSFER SHOWCASE & FORUM
Theme: Health & Wellness
Sukacita dijemput tuan/puan ke program UTM ICC berikut pada hari Ahad, 14 Disember 2014 di Auditorium IBD, UTM Johor Bahru bagi memperkenalkan teknologi-teknologi bio dan herba asli UTM di mana kami akan berkongsi maklumat berkenaan lebih dari 12 produk bio UTM IBD yang akan memberi pelbagai peluang kepada ‘business matching’, meluaskan jaringan produk dagangan, lawatan ke “IBD Plant”, peluang pelesenan teknologi, perkhidmatan bioproduk dan pelbagai peluang francais dan yang berkaitan dengannya. Pelbagai produk asli Universiti seperti tongkat ali, kacip fatimah, minyak kelapa dara juga boleh diperolehi dengan harga istimewa ketika program ini.
Untuk tujuan promosi teknologi ini, kami hanya mengenakan caj minima sebanyak RM200 bagi pendaftaran 3 orang peserta ataupun RM80 untuk seorang peserta bagi Forum 1 hari ini. Pembayaran perlu dilakukan dengan kadar segera atau selewat-lewatnya pada 10 Disember 2014. Berikut adalah kaedah pembayaran. Dipohon tuan/puan untuk mendaftar segera ke emel conference@icc.utm.my kerana tempat adalah terhad.
Bank : CIMB Berhad
No Akaun : 0118 – 000000 – 1051
Nama Akaun : Bendahari UTM
Bukti Pembayaran : emelkan resit pembayaran “Tech. Transfer Showcase” dan bukti ‘transaction details’ kepada conference@icc.utm.my
Untuk makluman, negeri Johor mempunyai pelbagai tarikan dan lokasi pelancongan menarik seperti UTM Eco-Tourism, Legoland, Hello Kitty, Tanjung Piai, UTM Scholar’s Inn, berhampiran dengan Universal Studio Singapore dan lain-lain lokasi menarik untuk aktiviti sampingan. Sekian, maklumbalas segera tuan/puan amat dihargai dan diucapkan ribuan terima kasih.
Salam hormat,
Zarina Md.Yassin
Manager (Innovation Point Unit)
UTM Innovation & Commercialisation Centre
Technovation Park, UTM JB
Tel : 07-5591504, 5591520
W : www.icc.utm.my FB: UTM Innovation & Commercialisation Centre
Email : conference@icc.utm.my, zarina@icc.utm.my
-ENDS-
JEMPUTAN KE WORKSHOP DEMAND-DRIVEN INNOVATION PROJECT BY PUBLIC-PRIVATE RESEARCH NETWORK (PPRN)
Sukacita dimaklumkan bahawa susulan daripada kejayaan projek rintis Take-Off Innovation Project pada 16 hingga 18 Jun 2014 lalu, Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) akan meneruskan projek ini bagi siri kedua tahun 2014 dengan menggunakan nama Demand-Driven Innovation Project by Public-Private Research Network (PPRN).
Sehubungan itu, penyelidik-penyelidik daripada Universiti Teknologi Malaysia (UTM) adalah dijemput untuk menyertai workshop program tersebut yang akan diadakan pada ketetapan seperti berikut:
Tarikh : 17 hingga 20 November 2014 (Isnin hingga Khamis)
Masa : 8.30 pagi – 5.30 petang
Tempat : Anjung Menara Razak, Universiti Teknologi Malaysia Kuala Lumpur (UTM KL)
Jalan Semarak, 54100 Kuala Lumpur.
Objektif utama bengkel adalah untuk menemukan pihak industri dengan para penyelidik dari IPT dan lain-lain institusi, untuk memberi cadangan bagaimana penyelidik dapat menyelesaikan masalah pihak industri.
Selama 2 hari pertama, pihak industri akan membentangkan permasalahan mereka dan mengadakan perbincangan lanjut dengan penyelidik. Pada hari akhir, para penyelidik akan mengemukakan cadangan penyelesaian kepada pihak industri. Pada akhir program, cadangan penyelesaian akan disenarai pendek untuk pertimbangan pembiayaan projek oleh KPM.
Sehubungan dengan itu, dilampirkan adalah senarai permasalahan oleh pihak industri. Adalah amat diharapkan agar wakil RA / CoE dapat menghadiri sesi pembentangan industri dan turut serta dalam projek Demand- Driven Innovation Project by Public-Private Research Network ini.
—–
NUR AMIRAH BT ABDUL MUIN
Unit Keusahawanan
Kementerian Pendidikan Malaysia
Aras 13, No.2, Menara 2
Jalan P5/6, Presint 5
62200 W.P. Putrajaya
Tel : 03-8870 4330
Fax : 03-8870 6900
Email : amirah.muin@moe.gov.my